Spørsmål om kontonummer

Jeg skulle signere med dere på gaten, men jeg ble veldig skeptisk da representanten spurte om kontonummer. Hvorfor skulle han ha dette av meg?
Oscar

Kommentarer

  • Hei Oscar,

    Takk for din melding.

    Vi har for tiden en pågående vervekampagne. Våre promotører er tydelig merket med ID-kort fra NRC, og ha klær med vår logo. I tillegg har de med seg en iPad som de bruker til registrering av nye avtaler.

    At våre promotører ber om dine data, inkludert bankkontonummeret ditt, er korrekt. Denne informasjonen trenger vi for å opprette et giverskap med avtalegiro.

    Du er hjertelig velkommen til å bruke vår nettside til å signere giveravtalen med oss. Der finner du også mye informasjon om vårt arbeid og hva din støtte blir brukt til.

    Ønsker deg en fin dag!

    Med vennlig hilsen,
    Lena
    Lena Mosblech
  • I dag kom en hyggelig kar på døren her hjemme, og jeg konkluderte med å ville bidra. Etter å ha fått innprentet at man aldri skal oppgi sitt kontonummer, endte jeg dessverre med å avslå da han ba om det. Den trivelige karen på døra mi fortjente ikke denne opplevelsen, han følte seg nok mistenkeliggjort uten at det var intensjonen min. Jeg vil oppfordre dere til å revurdere denne måten å opprette avtaler på - kontonummer bør vi selv få oppgi i etterkant på egen digital enhet for å unngå usikkerhet.

    Nina
  • Hei Nina,

    Takk for din tilbakemelding og for at du delte din opplevelse med oss. Vi beklager at du følte deg ukomfortabel i situasjonen du beskriver. Vi setter stor pris på din bekymring for personvern og ønsker å forsikre deg om at vi tar dette svært alvorlig.

    Vi forstår din usikkerhet rundt å oppgi personlig informasjon som kontonummer direkte. Vi kan garantere at all informasjon du oppgir ikke blir lagret i våre systemer og vil bli slettet umiddelbart etter at den er mottatt. Dette er i tråd med GDPR og personvernlovgivningen, som vi nøye overholder.

    For å bedre prosessen og sikre at du føler deg trygg, tar vi til oss ditt forslag om å la giver oppgi slikt sensitivt informasjon på egen digital enhet i etterkant. Vi vil vurdere hvordan vi kan implementere dette for å minimere eventuell usikkerhet i fremtidige avtaleinngåelser.

    Takk igjen for din tilbakemelding. Vi setter stor pris på din ærlighet og vil jobbe videre med å forbedre våre rutiner for å sikre en trygg og positiv opplevelse for alle våre givare.

    Med vennlig hilsen
    Elinor Johansson Leder Giverservice

Kommenter eller skriv et nytt innlegg

Ditt navn og innlegg er synlig for alle.Din e-post vises aldri offentlig.